вівторок, 21 квітня 2015 р.

Водій. Нарис

 Підкорювачі автомагістралей



Перший паровий віз у вісімнадцятому сторіччі створив французький інженер Ніколя Жозеф Кюньо. Людину, яка управляла возом і одночасно топила паровий казан, називали шофером. Кожна транспортна новинка викликала здивування і навіть побоювання з боку мирних жителів, що вважали за краще віддавати її управління і особисту безпеку в руки досвідченого водія, який прекрасно знає правила пересування.
У царській Росії перший автомобіль і, відповідно, професія «шофер» зявилася в 1895році. В даний час в офіційних і професійних документах слово «шофер» було замінено словосполукою «водій автомобіля». Слово «шофер» є просторічним, не дивлячись на те, що «шофер» історично перша назва професії «водій автомобіля», професії мільйонів.
Водій автотранспорту – професія, яка міцно й надовго увійшла в наше життя, адже авто стало незамінним не лише  у промисловості, торгівлі, сфері послуг і т.п., але і в умовах індивідуального користування.
Тривалий час вважалося, що водіями можуть бути лише чоловіки. Й сьогодні у побуті часто чуємо, як чоловіки лають жінок-водіїв. Однак згідно з даними ДАІ, вони значно рідше, ніж чоловіки, стають винуватцями дорожньо-транспортних пригод:  жінки обережніші і більшою мірою, ніж чоловіки, дотримуються правил водіння автомобіля. Тож у даний час роботодавцями не висуваються конкретні вимоги до статі працівника.
Не кожен може бути професійним водієм і успішно виконувати свою роботу.  Отримуючи щоденну інформацію про дорожню обстановку, водій оцінює її, аналізує, моделює різні варіанти, приймає рішення, спираючись на які, діє. Від здатності водія швидко і точно сприймати та переробляти всю інформацію, своєчасно виконувати відповідні дії, залежить безпека руху.

Не місце за кермом тим, хто неуважний, недисциплінований, агресивний та зловживає алкогольними напоями.
Загалом, як свідчить статистика, ймовірність працевлаштування після навчання за професією «водій автотранспортних засобів» складає близько 80%. На перспективу водій теж не залишиться без діла, оскільки перевезення вантажів та пасажирів є щоденною потребою людства.


Стовбун Єгор, профістартівець Нижньосірогозького району

Любителі швидкості



Сучасність не можна уявити без автомобілів: вони дають нам можливість швидко переміщатися з Пункту А в пункт Б, перевозити вантажі.  
Відомо, що «батьком» першого наземного самохідного засобу пересування з двигуном став  француз Нікола Жозеф Кюньо у 1969 році. Його творінням був громіздкий триколісний екіпаж з паровим двигуном і казаном величезних розмірів, який пересувався зі швидкістю до 7 км/год і мав потребу у поповненні запасів палива кожні 24 км. У 1789 році американець Олівер Еванс першим у США отримав патент на саморушний екіпаж. Це був чотириколісний фургон з гребним колесом позаду, щоб він міг рухатися і по суші, і по воді. Його вага була 19 тонн! З плином часу автотранспортні засоби змінюються. Наприклад, в цьому році представлено нову модель «Audi Q8», що буде ще кращою і досконалішою за свої попередниць.
Як бачимо, автомобілі прогресують. Однак ними треба управляти! Управляти професійно, враховуючи й автопрогрес. А цьому треба вчитись: або в автошколі, або в професійно-технічному навчальному закладі. Без знання будови транспортного засобу, правил дорожнього руху – нікуди.
Крім цього, за кермом не може бути абихто: праця водія хоч і не дуже важка, але досить напружена і навіть небезпечна.  Тож бути успішним професіоналом може лише той, хто уважний, має неабияку пам'ять, швидкий та точний у свої рухах, орієнтується у просторі і часі, здатний зберігати рівновагу у критичних ситуаціях.


 Ігор Чудновський, профістартівець Нижньосірогозького району

Немає коментарів:

Дописати коментар